Інформаційна картка учасника всеукраїнського конкурсу "Вчитель року - 2018" у номінації "Українська мова та література"
Прізвище,
ім’я, по батькові
|
Гаращенко Людмила Петрівна
|
Місце
роботи (найменування навчального закладу
відповідно до статуту)
|
Новоолександрівська
загальноосвітня щкола І – ІІІ ступенів Запорізького району Запорізької
області
|
Посада
|
Вчитель української мови та
літератури
|
Освіта
(найменування
вищого навчального закладу, рік закінчення навчання)
|
Вища, Запорізький
національний університет, 2008 рік
|
Самоосвіта
(за останні 5 років; очна, дистанційна форма; рік
проходження та найменування освітніх програм, курсів, тренінгів тощо)
|
Курси підвищення кваліфікації
при ЗОІППО, 2013р.;
Майстер-клас «Використання
Веб 2.0 технологій», 2015р.;
Педагогічний інтенсив «Використання інноваційних технологій на
уроках української мови», 2016р.;
Мережева академія Cisco (курс ”IT Essentials”), 2017р.;
Отримання другої вищої освіти
в ЗОІППО за спеціальністю «Інформатика: середня освіта», з 2016 р.;
|
Загальний
стаж роботи
|
10 років
|
Педагогічний
стаж
|
10 років
|
Стаж
роботи у даному навчальному закладі
|
10 років
|
Кваліфікаційна
категорія
|
Спеціаліст І категорії
|
Звання
|
-
|
Педагогічне
кредо
|
Вчитель повинен
учитись разом з дітьми, але бути від них на крок попереду…
|
Я
– педагог і особистість
|
|
Портрет учителя:
яким, на Вашу думку, є
сучасний учитель;
які риси сучасного учителя
притаманні особисто Вам;
як Ви бачите перспективи розвитку освіти в
Україні?
|
Сучасний учитель повинен бути, перш за все, компетентним, мати добре серце і
при цьому бути в міру вимогливим. Я вважаю, що стосовно вчителя не повинен діяти
принцип: «Бояться – значить поважають»; вчитель повинен бути для дітей другом і наставником.
Особисто я завжди намагаюсь цікавитись тим, чим захоплюються діти, бути з
ними «на одній хвилі», а потім ці знання використовую в підготовці до уроку
(добираю інтерактивні завдання, наводжу приклади, якими можна довести учням,
що отримані на уроці знання їм знадобляться в житті).
Я вважаю, що наша система освіти потребує деяких змін. Такі вимоги нам
диктує час, в якому ми живемо, і особливості розвитку сучасних учнів. Слід
враховувати, що наші діти змалечку привчаються і освоюють новітні технології
(смартфони, планшети, комп’ютерні технології), і коли вони приходять до нас у
школу, то більшість з них набагато краще за деяких вчителів користується цими
технологіями. Тому, на мою думку, багато в чому розвиток сучасної освіти
залежить від того, наскільки сучасний вчитель ЗАХОЧЕ і БУДЕ освоювати ці
інтерактивні технології та впроваджувати їх на своїх уроках. Якщо цього не
буде, то ми не тільки не зможемо навчити дітей нічому новому, а й будемо
затримувати їхній розвиток. На мою думку, наша освіта почне рухатись вперед,
якщо ми будемо навчати дітей так, щоб їм це було цікаво, а зараз їхню
цікавість до чогось можна викликати лише комп’ютерними технологіями. Тож ми
повинні робити з цього відповідні висновки: побільше інтерактивну на уроках –
і ми почнемо рухатись уперед!
|
«Родзинки» досвіду:
у чому полягає Ваша педагогічна
ідея/новація/розробка;
які педагогічні
технології, методи та форми Ви використовуєте у навчально-виховному процесі;
|
Основна ідея моєї
педагогічної діяльності полягає в тому, щоб використовувати на уроках те, чим
цікавляться сучасні діти. Сидять вони постійно в своїх гаджетах? Будь ласка!
Давайте тільки будемо їх з користю використовувати на уроках: розшифровувати
завдання, заховані в QR-кодах, розгадувати он-лайн кросворди, відвідувати
віртуальні екскурсії тощо. Підлітки полюбляють відвідувати квест-кімнати?
Можна також використати це з користю: організувати урок у вигляді веб-квесту
або просто квесту. Звичайно, кожен урок так не вдасться підготувати – не
вистачить часу – а от організовувати один на два-три тижні цілком реально.
Мені подобається
використовувати на уроках сервіси Веб 2.0: LearningApps, Карти знань Bubbl.us, WikiWall та інші. Також мені подобається програма Movie Maker (хоча вона і не належить до сервісів Веб 2.0), за допомогою якої і
учні, і сам вчитель можуть підготувати невеличкий відеоролик для уроку
(наприклад, під час вивчення творчості письменника або як ілюстративний
матеріал для аналізу поезії).
|
Кроки до майстерності:
які Ваші
основні досягнення;
чим
Ви пишаєтеся;
чого
прагнете навчитися?
|
Відчуття гордості
мене охоплює тоді, коли хтось із учнів, яких я вчила, досягає гарних успіхів
у навчанні і в подальшому дорослому житті. Я людина скромна по своїй натурі і
тому не звикла сама говорити про свої досягнення і перемоги. Як говорила моя
перша вчителька: «Ти справді чогось вартий не тоді, коли сам про себе розказуєш,
а тоді, коли про тебе говорять інші». Сподіваюсь, що хтось колись говорив про
мене якісь добрі слова…
А прагну я
навчитись створювати навчальні мультфільми з української мови та літератури,
за допомогою яких можна буде навчати дітей набагато ефективніше і цікавіше.
Можна сказати, що це була одна із моїх цілей, коли я вирішила додатково
здобути освіту інформатика. Я сподівалась, що отримаю багато знань зі сфери
ІТ, які зможу використовувати на уроках української мови та літератури з
метою підвищення ефективності навчально-виховного процесу. На даний момент я
жодного разу не пожалкувала про свій вибір і всі здобуті знання використовую
на своїх уроках. Але немає меж людській цікавості, тож я впевнена, що буду
завжди намагатись освоювати нові технології та методи навчання.
|
Знай наших!
Що,
на Вашу думку, є запорукою успіху в конкурсі «Учитель року»? Які Ваші
очікування від конкурсу?
|
Я вважаю, що
запорукою успіху в конкурсі «Учитель року» є вміння залишатись самим собою (і
як людина, і як педагог). Не потрібно щось вигадувати зайве, шукати «перли» в
павутинні Інтернету. Потрібно вимкнути в собі паніку, невпевненість,
заплющити очі і почути свій внутрішній голос, який і підкаже тобі, що робити,
що говорити і як вчинити в тій чи іншій ситуації.
Я вважаю, що якщо
хтось з учасників скаже, що він ніколи б не хотів перемогти у конкурсі
«Учитель року», то він покривить душею. КОЖЕН хоче перемогти, і я не виняток.
Але з іншого боку я розумію, що моїми суперниками будуть кращі вчителі
району, області, тому це буде нелегка боротьба.
|
За лаштунками:
хто підтримує Вас на шляху
до перемоги;
які особистісні якості
допомагають Вам досягати мети;
які Ваші захоплення
(хобі)?
|
На шляху до
перемоги у конкурсі мене найбільше підтримує моя родина: мама, чоловік і
синочок, який завжди мені говорить: «Мама – ти найкраща вчителька. Як жаль,
що ти в мене ще нічого не викладаєш!»
Ці його слова додають мені сили і впевненості в собі.
Я вважаю, що
досягати мети (в усіх сферах життя) мені допомагають моя впертість, як говорить моя мама, та бажання дізнаватись щось нове, яке і довело мене до отримання
другої вищої освіти. А ще немалу
роль відіграє в цій комбінації якостей моя принциповість: якщо я
впевнена, що маю рацію, то я зроблю все можливе, щоб це довести.
Після нелегкого
робочого дня я люблю порелаксувати за вишивкою хрестиком. А ще своїм хобі я
вважаю свої обов’язки депутата сільської ради, бо мені подобається безкорисно робити щось на користь людям.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий