"Вчитель року - 2018"

Інформаційна картка учасника всеукраїнського конкурсу "Вчитель року - 2018" у номінації "Українська мова та література"


Прізвище, ім’я, по батькові
Гаращенко Людмила Петрівна
Місце роботи (найменування навчального закладу відповідно до статуту)
Новоолександрівська загальноосвітня щкола І – ІІІ ступенів Запорізького району Запорізької області
Посада
Вчитель української мови та літератури
Освіта (найменування вищого навчального закладу, рік закінчення навчання)
Вища, Запорізький національний університет, 2008 рік
Самоосвіта (за останні 5 років; очна, дистанційна форма; рік проходження та найменування освітніх програм, курсів, тренінгів тощо)
Курси підвищення кваліфікації при ЗОІППО, 2013р.;
Майстер-клас «Використання Веб 2.0 технологій», 2015р.;
Педагогічний інтенсив  «Використання інноваційних технологій на уроках української мови», 2016р.;
Мережева академія Cisco (курс ”IT Essentials”), 2017р.;
Отримання другої вищої освіти в ЗОІППО за спеціальністю «Інформатика: середня освіта», з 2016 р.;
Загальний стаж роботи
10 років
Педагогічний стаж
10 років
Стаж роботи у даному навчальному закладі
10 років
Кваліфікаційна категорія
Спеціаліст І категорії
Звання
-
Педагогічне кредо
Вчитель повинен учитись разом з дітьми, але бути від них на крок попереду…
Я – педагог і особистість
Портрет учителя:
яким, на Вашу думку, є сучасний учитель;
які риси сучасного учителя притаманні особисто Вам;
як Ви бачите перспективи розвитку освіти в Україні?
 Сучасний учитель повинен бути, перш за все, компетентним, мати добре серце і при цьому бути в міру вимогливим. Я вважаю, що стосовно вчителя не повинен діяти принцип: «Бояться – значить поважають»; вчитель повинен бути для дітей другом і наставником.
Особисто я завжди намагаюсь цікавитись тим, чим захоплюються діти, бути з ними «на одній хвилі», а потім ці знання використовую в підготовці до уроку (добираю інтерактивні завдання, наводжу приклади, якими можна довести учням, що отримані на уроці знання їм знадобляться в житті).
Я вважаю, що наша система освіти потребує деяких змін. Такі вимоги нам диктує час, в якому ми живемо, і особливості розвитку сучасних учнів. Слід враховувати, що наші діти змалечку привчаються і освоюють новітні технології (смартфони, планшети, комп’ютерні технології), і коли вони приходять до нас у школу, то більшість з них набагато краще за деяких вчителів користується цими технологіями. Тому, на мою думку, багато в чому розвиток сучасної освіти залежить від того, наскільки сучасний вчитель ЗАХОЧЕ і БУДЕ освоювати ці інтерактивні технології та впроваджувати їх на своїх уроках. Якщо цього не буде, то ми не тільки не зможемо навчити дітей нічому новому, а й будемо затримувати їхній розвиток. На мою думку, наша освіта почне рухатись вперед, якщо ми будемо навчати дітей так, щоб їм це було цікаво, а зараз їхню цікавість до чогось можна викликати лише комп’ютерними технологіями. Тож ми повинні робити з цього відповідні висновки: побільше інтерактивну на уроках – і ми почнемо рухатись уперед!
«Родзинки» досвіду:
у чому полягає Ваша педагогічна ідея/новація/розробка;
які педагогічні технології, методи та форми Ви використовуєте у навчально-виховному процесі;
яким досвідом Ви готові поділитися з колегами?
Основна ідея моєї педагогічної діяльності полягає в тому, щоб використовувати на уроках те, чим цікавляться сучасні діти. Сидять вони постійно в своїх гаджетах? Будь ласка! Давайте тільки будемо їх з користю використовувати на уроках: розшифровувати завдання, заховані в QR-кодах, розгадувати он-лайн кросворди, відвідувати віртуальні екскурсії тощо. Підлітки полюбляють відвідувати квест-кімнати? Можна також використати це з користю: організувати урок у вигляді веб-квесту або просто квесту. Звичайно, кожен урок так не вдасться підготувати – не вистачить часу – а от організовувати один на два-три тижні цілком реально.

Мені подобається використовувати на уроках сервіси Веб 2.0: LearningApps, Карти знань  Bubbl.us, WikiWall та інші. Також мені подобається програма Movie Maker (хоча вона і не належить до сервісів Веб 2.0), за допомогою якої і учні, і сам вчитель можуть підготувати невеличкий відеоролик для уроку (наприклад, під час вивчення творчості письменника або як ілюстративний матеріал для аналізу поезії).


Кроки до майстерності:
які Ваші основні досягнення;
чим Ви пишаєтеся;
чого прагнете навчитися?
Відчуття гордості мене охоплює тоді, коли хтось із учнів, яких я вчила, досягає гарних успіхів у навчанні і в подальшому дорослому житті. Я людина скромна по своїй натурі і тому не звикла сама говорити про свої досягнення і перемоги. Як говорила моя перша вчителька: «Ти справді чогось вартий не тоді, коли сам про себе розказуєш, а тоді, коли про тебе говорять інші». Сподіваюсь, що хтось колись говорив про мене якісь добрі слова…
А прагну я навчитись створювати навчальні мультфільми з української мови та літератури, за допомогою яких можна буде навчати дітей набагато ефективніше і цікавіше. Можна сказати, що це була одна із моїх цілей, коли я вирішила додатково здобути освіту інформатика. Я сподівалась, що отримаю багато знань зі сфери ІТ, які зможу використовувати на уроках української мови та літератури з метою підвищення ефективності навчально-виховного процесу. На даний момент я жодного разу не пожалкувала про свій вибір і всі здобуті знання використовую на своїх уроках. Але немає меж людській цікавості, тож я впевнена, що буду завжди намагатись освоювати нові технології та методи навчання.
Знай наших!
Що, на Вашу думку, є запорукою успіху в конкурсі «Учитель року»? Які Ваші очікування від конкурсу?
Я вважаю, що запорукою успіху в конкурсі «Учитель року» є вміння залишатись самим собою (і як людина, і як педагог). Не потрібно щось вигадувати зайве, шукати «перли» в павутинні Інтернету. Потрібно вимкнути в собі паніку, невпевненість, заплющити очі і почути свій внутрішній голос, який і підкаже тобі, що робити, що говорити і як вчинити в тій чи іншій ситуації.
Я вважаю, що якщо хтось з учасників скаже, що він ніколи б не хотів перемогти у конкурсі «Учитель року», то він покривить душею. КОЖЕН хоче перемогти, і я не виняток. Але з іншого боку я розумію, що моїми суперниками будуть кращі вчителі району, області, тому це буде нелегка боротьба.
За лаштунками:
хто підтримує Вас на шляху до перемоги;
які особистісні якості допомагають Вам досягати мети;
які Ваші захоплення (хобі)?
На шляху до перемоги у конкурсі мене найбільше підтримує моя родина: мама, чоловік і синочок, який завжди мені говорить: «Мама – ти найкраща вчителька. Як жаль, що ти  в мене ще нічого не викладаєш!» Ці його слова додають мені сили і впевненості в собі.
Я вважаю, що досягати мети (в усіх сферах життя) мені допомагають моя впертість, як говорить моя мама, та бажання дізнаватись щось нове, яке і довело мене до отримання другої вищої освіти. А ще немалу роль відіграє в цій комбінації якостей моя принциповість: якщо  я впевнена, що маю рацію, то я зроблю все можливе, щоб це довести.
Після нелегкого робочого дня я люблю порелаксувати за вишивкою хрестиком. А ще своїм хобі я вважаю свої обов’язки депутата сільської ради, бо мені подобається безкорисно робити щось на користь людям.






Комментариев нет:

Отправить комментарий